Rahim Ağzı (Serviks) Kanseri

Rahim Ağzı (serviks) kanserinin tedavisi

Op.Dr. Hüseyin Kılıç HPV tedavisi ve kolposkopik incelemeler konusunda çok tecrübeli bir hekimdir. Doktor Kılıç İstanbul Nişantaşı bölgesinde hizmet vermekte olup hastalarını kendi özel muayenehanesinde değerlendirmekte ve ameliyatlarını anlaşmalı olduğu özel hastanelerde yapmaktadır.

Rahim ağzı kanseri tedavisi için bizimle iletişime geçiniz.

Rahim ağzı (serviks kanseri) genellikle 30-50’li yaşlar arasında görülen ve kadınları adeta hayatlarının baharında yakalayan bir kanser türüdür. Her ne kadar genç yaşta görülse dahi 60 yaşın üzerindeki kadınlarda da %15-20 oranında görülmektedir. Servis kanseri dünya sağlık örgütü tarafından önlenebilir tamamen ortadan kaldırılabilir kanserler listesindedir.

Rahim ağzı kanserinin günümüzde nedeni belli olan kanserlerin başında gelmektedir. HPV virüsü serviks kanserinin en önemli nedenidir. Özellikle rahim ağzının muayene ile görülmesi, yapılan smear ve HPV testi gibi tarama testleri ile erken evrede yakalanabilmektedir. Bunun yanında rahim ağzından alınan biyopsilerde CIN1, CIN2 ve CIN3 gibi kanser öncüsü lezyonların LEEP/konizasyon gibi tedavi yöntemleri ile kansere ilerlemeden önlenebilmektedir.

Rahim(uterus) yapısına bakıldığında kas dokusu(miyometrium), rahim iç duvarı(endometrium) ve rahim ağzı(serviks) dediğimiz bölümlerden oluşmaktadır. Belirttiğimiz anatomik yapılardan değişik kanserler gelişmektedir. Örneğin rahim ağzından gelişen serviks kanseri, rahim kas dokusundan gelişen sarkom ve rahim iç duvarından gelişen endometrium kanseri birbirinden farklı kanserlerdir. Bunların biyolojik davranışları, nüks etme oranları ve tedavileri de farklılık göstermektedir. Bu yönü ile serviks kanseri önlenebilir kanser grubunda ise de öldürücü bir kanser olduğu unutulmamalıdır.

OP.DR. HÜSEYİN KILIÇ İSTANBULDA HİZMET VERMEKTE, BU KONUDA İLERİ DÜZEYDE CERRAHİ TECRÜBEYE SAHİPTİR.

Rahim ağzı(serviks) kanseri için risk faktörleri

• Kronik HPV enfeksiyonu
  • Çok sayıda cinsel partnerli erkek ile beraberlik
  • HSV,Klamidya ,OKS(oral kontraseptifler)
  • Sigara
  • Multiparite(2 veya daha fazla doğum)
  • HIV
  • Düşük sosyoekonomik durum
  • A-C vit, folat ve beta karoten eksikliği
  • Erken yaşta ilk ilişki (16 yaşından önce)
  • Çok sayıda cinsel partner
  • İmmun süpresyon(AIDS, Karaciğer ve böbrek nakli gibi durumlar)

Rahim Ağzı(serviks) kanserinin bulguları nelerdir:

• İlişki sonrası kanama
  • Karın ağrısı
  • Kötü kokulu akıntı, kanama
  • Karın ve bacak ağrıları(ilerlemiş vakalarda)
  • Menopoz sonrası vajinal kanama

Teşhis nasıl konur

Rahim ağzı kanserinin teşhisi yapılan muayene ile rahim ağzındaki lezyondan yapılan biyopsi ile konulmaktadır. Gerek görüldüğü takdirde kolposkopi(rahim ağzının ışıklı özel bir mikroskopla) altında bu biyopsi işlemi yapılır.

Rahim ağzı(serviks) kanserinin Tedavisi- İstanbul

Rahim ağzı kanserinin tedavisi bu konuda eğitim almış jinekolojik kanser cerrahları tarafından yapılmalıdır. Rahim ağzı kanserinin tedavisi hastalığın evresine göre değişmektedir.

Ameliyat ve ışın tedavisi(radyoterapi) temel tedavi yöntemleridir. Özellikle hastanın önceden muayene edilmesi bu kararın verilmesinde son derece önemlidir. Gerekirse anestezi altında muayene işlemi yapılmalıdır. Özellikle erken evrelerde ameliyat ile tedavi etmek temel hedefimizidir.

Böylece ışın tedavisinin bazı yan etkileri önlenmiş olur. Ama özellikle evre 2B ve sonrasında ışın ve kemoterapiyi içeren tedaviler gündeme gelmektedir. Rahim ağzı kanseri için yapılan ameliyat basit bir rahim alınması ameliyatı değildir. Radikal histerektomi(rahim alınması) dediğimiz.

Çocuk sahibi olmak isteyen çiftlerde çok erken aşamalarda konizasyon veya trakelektomi(rahim ağzının geniş bir şekilde alınması) dediğimiz ameliyat teknikleri ile hastalarımızın doğurgan.