Rahim İçi Yapışıklıklar ve Tedavisi

Asherman sendromu nadir ve kazanılmış bir rahim hastalığıdır. Bu hastalığa sahip kadınlarda rahim içinde travmaya bağlı yapışıklık oluşur. Ağır vakalarda rahmin tüm ön ve arka yüzeyi birbirine tamamen yapışabilir. Bu yapışıklıklar aralıklı veya tümüyle yapışık olabilir.

Asherman Sendromu

Asherman sendromu belirtileri

Asherman sendromu olan kadınların çoğu az kanama görür veya hiç kanama görmez. Bazı kadınlarda adet dönemlerinde sancılar olabilir ancak kanama olmayabilir. Bu adet dönemi anlamına gelmektedir ancak kanama çıkımda tıkanma olduğundan dolayı dışarıya gelemez

Adet dönemleriniz düzensizse, aralıklı kanamalar oluyorsa veya hiç adet olmuyorsanız bunun başka sebepleri olabilir. Bunların bazıları;

• Gebelik
  • Ani kilo kaybı
  • Obezite
  • Aşırı egzersiz
  • Doğum kontrol hapı kullanımı
  • Menapoz
  • Polikistik over sendromu
  • Adetleriniz düzensizleşir ve seyrekleşirse veya durursa lütfen doktorunuza başvurunuz . doktorunuz sebebini belirleyip tedavi verebilir.

Asherman Sendromunun Gebe Kalmaya Etkisi Nedir?

Asherman sendromu olan bazı kadınlar gebe kalamama veya tekrarlayan düşükler gibi problemler yaşayabilir. Asherman sendromu ile gebe kalmak mümkündür ancak rahim içindeki yapışıklık gelişen fetüs için risk taşıyabilir. Düşük veya ölü doğum riskiniz bu hastalığı taşımayanlardan hala yüksektir.

Asherman sendromu gebelik sırasında bazı durumların da riskini artırır. Bunlar ;

• Plasenta previa
  • Plasenta increta
  • Aşırı kanama

Asherman sendromunuz mevcutsa doktorunuz gebeliğinizi yakından takip edecektir. Asherman sendromu ameliyat ile tedavi edilebilir ve tedavi sonrası gebe kalma ihitmaliniz ve sağlıklı bir gebelik ihtimaliniz artar. Doktorlar genellikle ameliyat sonrası gebe kalmadan önce bir yıl beklemenizi önerir.

Asherman sendromu sebepleri

Uluslararası Asherman Derneğine göre Asherman hastalıklarının %90’ı dilatasyon ve küretaj (D&C) işlemi sonrası gerçekleşmektedir. Kürtaj işlemi genellikle tamamlanmayan düşükler, doğum sonrası plasentanın tam ayrılmaması veya elektif kürtaj durumlarında uygulanır.

Asherman sendromu tanısı

Doktorunuz Asherman sendromundan şüphelenirse genellikle diğer tanıları elemek için kan örneği alacaktır. Aynı zamanda rahim içi kalınlığa ve foliküllere bakmak için ultrason da yapılması gerekebilir.

Histeroskopi Asherman sendromu tanısında kullanılan en iyi yöntemdir. Bu işlemde doktor rahim ağzını dilate eder (genişletir) ve histeroskop cihazını rahim ağzından rahim içine doğru yerleştirir. Histeroskop küçük bir kameradır. Doktorunuz rahim içine bakarak yara ve yapışıklık olup olmadığını görebilir.